سرنوشت هواپیماهای برجامی چه شد؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هواپیماهای ای.تی.آر در سال ۹۷ وارد ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شدند و با وجود اینکه عمر چندانی ندارند اما به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی شرکت سازنده اکنون غیرعملیاتی هستند. «شمس الدین فرزدای» سرپرست شرکت...
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هواپیماهای ای.تی.آر در سال ۹۷ وارد ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شدند و با وجود اینکه عمر چندانی ندارند اما به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی شرکت سازنده اکنون غیرعملیاتی هستند.
«شمس الدین فرزدای» سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی روز (شنبه) درباره سرنوشت هواپیماهای ای.تی.آر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: ناوگان ای.تی.آر منتظر تامین قطعه و اتمام چک دورهای هستند و در صورت تامین قطعات، مجددا به خط پروازی بازمیگردند.
وی افزود:هم اکنون ۱۰ فروند از ناوگان ای.تی.آر هواپیمایی هما در آشیانه پروازی هستند و فقط ۲ هواپیمای ای.تی.آر در خط پروازی قرار دارند.
مدیرکل فرودگاههای مازندران اخیرا از لغو پرواز مسیرهای رفت و برگشت تهران - نوشهر و تهران - رامسر خبرداد و اعلام کرده است: سازمان هواپیمایی یک فروند هواپیمایی متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که در این خطوط پروازی فعالیت داشت را برای چک دورهای به آشیانه پروازی برده است و به طور موقت تا پایان سال این پروازها را تعلیق کرده است.
شرکت ای. تی. آر (ATR) که یک شرکت هواپیماسازی فرانسوی – ایتالیایی مستقر در تولوز فرانسه است، بعد از توافق هستهای برجام قرار شد ۲۰ فروند هواپیمای ای.تی.آر را تحویل شرکت هواپیمایی ایران ایر دهد که در نهایت، از ۲۰ فروند هواپیمای کوچک و متوسط جدید (ATR ۷۲ – ۶۰۰) که ایران سفارش آن را داده بود، ۱۲ فروند تحویل داده شد.