منو کاربری
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا صدیق‌نیا درباره نرخ بلیت هواپیما توضیح داد: مصوبه ستاد تنظیم بازار، افزایش ۲۹ درصدی نرخ را نسبت به سال ۱۴۰۰ که آخرین دوره زمانی که بلیت‌ها افزایش پیدا کرده بود، تصویب کرد؛ اما اختلافات برداشت درخصوص مصوبه... به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا صدیق‌نیا درباره نرخ بلیت هواپیما توضیح داد: مصوبه ستاد تنظیم بازار، افزایش ۲۹ درصدی نرخ را نسبت به سال ۱۴۰۰ که آخرین دوره زمانی که بلیت‌ها افزایش پیدا کرده بود، تصویب کرد؛ اما اختلافات برداشت درخصوص مصوبه ستاد تنظیم بازار وجود داشت،  به واسطه اینکه در سال ۱۴۰۰ سه دوره تغییر نرخ داشتیم، در دوره‌های تیر، آذر و دی‌ماه. وی توضیح داد: طبق مصوبه، به‌طور متوسط ۲۹ درصد قیمت بلیت افزایش یافت، اما سازمان هواپیمایی باید شفاف‌سازی می‌کرد از مرجعی که مصوبه را داده ودر ستاد وزارت راه و شهرسازی باید جلساتی را می‌گذاشتیم و با سازمان حمایت‌از مصرف‌کننده و تولیدکننده و تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح در این خصوص به یک جمع‌بندی می‌رسیدیم.  طی روزهای گذشته این جلسات برگزار شده و به یک جمع‌بندی رسیدیم و امروز جدول نهایی قطعی اعلام خواهد شد و در سایت‌ها قرار خواهد گرفت و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه باوجود آخرین نرخ تغییریافته در ۱۴۰۰، چرا در ماه‌های گذشته بلیت هواپیما به نرخ‌های گران‌تر عرضه شده، توضیح داد: طبق وظیفه نظارتی ما و رصد روزانه سازمان هواپیمایی کشوری، عمده تخلفات نرخی توسط بازار غیررسمی انجام شده، نه بازار شرکت‌های هواپیمایی و نه حتی سایت‌های عرضه، نمایش و فروش بلیت که مجوز دارند؛ بلکه عمدتا در سایت‌هایی انجام شده که مجوزی از ما ندارند. صدیق‌نیا ادامه داد: برخوردی که کردیم این بود که اگر سایت‌ها از ما مجوز داشتند که تعدادشان هم خیلی کم بود، با استفاده از اختیارات قانونی که داشتیم تعلیق کرده و به مراجع‌ قانونی و ذی‌صلاح معرفی کردیم؛ بنابراین خواهش ما از مردم این است که اگر می‌خواهند در حوزه حمل‌ونقل هوایی از خدمتی استفاده کنند، مطمئن شوند که مرجعی که می‌خواهند بلیت بخرند مجوزدار و رسمی است. وی درباره علت این موضوع توضیح داد: در دو سال گذشته نرخ بلیت که منبع درآمدی شرکت هواپیمایی است، هیچ تغییری نکرده اما فاکتورهای هزینه‌ای این شرکت‌ها که عمدتا هم ارزی هستند تغییرات بالایی داشتند و تغییرات حقوق و دستمزد طبق مصوبه هیات دولت هم بوده است. شما یک بنگاه اقتصادی را در نظر بگیرید که درآمدش را ثابت نگه داشته‌اید اما فاکتورهای هزینه‌اش افزایش می‌یابد. این بنگاه یا باید فعالیت‌های اقتصادی‌اش را متوقف کند یا باید بتواند منابع مالی جذب کند. رئیس‌گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در یک برنامه رادیویی ادامه داد: اگر الان بازار غیررسمی پیش آمده و پروازهای چارتری در صنعت هوایی ایجاد شده، به‌واسطه ضعف در پایه‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی است و اینکه نگذاشتیم منابع درآمدی آنها تقویت شود و خودش بتواند پول بلیتش را بگیرد. صدیق‌نیا درباره حذف پروازهای چارتری در برخی مسیرها نیز توضیح داد: بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی زدیم و چارتر کردن از تهران به شش مقصد و بالعکس را ممنوع اعلام کردیم. در برنامه کاری ماست که پرواز چارتری نباید در این مسیرها باشد و فرصتی به شرکت‌ها دادیم که تکلیف این بلیت‌ها مشخص شود؛ بعد از اعلام رسمی نرخ، رصدها و بررسی‌های ما برقرار است و بازرسی‌های ما تشدید خواهد شد و به مردم قول می‌دهیم که بازار را به حالت متعادل برگردانیم.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.