منو کاربری

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالجلال ایری با اشاره به طرح کنترل ساماندهی اجاره‌بها املاک مسکونی، اظهار کرد: با توجه به نابسامانی حاکم در بازار مسکن و به ویژه حوزه اجاره بها، طرحی در کمیسیون عمران مجلس با حضور کارشناسان متخصص تدوین شده... به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالجلال ایری با اشاره به طرح کنترل ساماندهی اجاره‌بها املاک مسکونی، اظهار کرد: با توجه به نابسامانی حاکم در بازار مسکن و به ویژه حوزه اجاره بها، طرحی در کمیسیون عمران مجلس با حضور کارشناسان متخصص تدوین شده که هم اکنون در حال بررسی در صحن علنی مجلس است. وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این طرح به آن اشاره شده ابزارهای تشویقی و تنبیهی برای سوق دادن مالکان و مشاوران املاک به ثبت اطلاعات ملکی و قراردادهای اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان بوده که به کامل‌تر و شفاف‌تر شدن اطلاعات وزارت راه جهت اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای تنظیم‌گری کمک می‌کند. البته کارکرد این سامانه باید به صورت شفاف و دقیق توسط مجموعه وزارت راه در فضای مجازی تبیین و ابهامات موجود در افکار عمومی بر طرف شود. وی تاکید کرد: یکی دیگر از ابتکارات و اهداف طرح مذکور تشویق مالکان به اجاره های بلند مدت بوده که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز مرسوم است. اختصاص ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی مسکن به مالکانی که قرارداد اجاره ۳ ساله و اختصاص ۵۰ درصد معافیت مالیاتی مسکن برای قرارداد‌های ۲ ساله اجاره با مستاجران منعقد می‌کنند، از جمله ابزار‌های تشویق برای این امر مهم است. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با یادآوری این‌که شناسایی و عرضه زمین‌های بایر با کمک شهرداری‌ها و اخذ عوارض از آنها از جمله برنامه‌های دیگر این طرح برای ساماندهی بازار مسکن است، گفت: تعیین تعرفه مشاوران املاک و قطع وابستگی حق الزحمه بنگا‌ه‌های ملکی به قیمت مسکن گام بلند دیگری بود که در این طرح برای ساماندهی بازار پر تلاطم و پر دلال مسکن برداشته شد. ایری ابراز امیدواری کرد: با تصویب سایر مواد باقی مانده و تایید شورای نگهبان، تاثیر بسیار خوبی در بازار مسکن شاهد باشیم. وی این را هم گفت در برخی از مناطق تهران که قیمت خانه‌ها به صورت کاذب افزایش پیدا کرده بود، روند نزولی داشته که در صورت عرضه بیشتر مسکن با تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی این سیر کاهشی تداوم داشته و تابستان آرام‌تری را نسبت به سال‌های گذشته در حوزه مسکن به ویژه اجاره‌خانه‌ها که سهم زیادی از سبد خانواده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، مشاهده می‌کنیم.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.