منو کاربری

به گزارش اقتصاد آنلاین، با گذشته یک هفته از شایعه مالیات جدید طلا، سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده در خصوص مالیات طلا توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: ۱- هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات شتانی از صنف... به گزارش اقتصاد آنلاین، با گذشته یک هفته از شایعه مالیات جدید طلا، سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده در خصوص مالیات طلا توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: ۱- هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات شتانی از صنف طلا وضع نشده است. بنابراین اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا، کذب است. ۲- اصل طلا و جواهر پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید می‌باشد، مشمول ارزش افزوده است. ۳- هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده است، بلکه اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست. تاثیر شایعه مالیات طلا بر روی بازار نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معامله‌گران طلا مطرح نیست و باید شفاف‌سازی لازم در این زمینه انجام شود زیرا انتشار شایعاتی از این دست موجب رکود بازار طلا شده و است. او ادامه داد: از ابتدای سال معاملات در بازار داخلی با رکود همراه بود و انتشار شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصد این رکود را تشدید کرد؛ بنابراین ضروری است صاحبنظران و دست اندرکاران اطلاعات لازم را در اختیار عموم جامعه قرار دهند. مالیات طلافروشان چقدر است؟ طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی، مالیات ۳۴ درصد طلافروشان صفر، ۲۰ درصد بین صفر تا پنج میلیون تومان، ۲۰ درصد بین پنج تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۶ درصد بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون، ۶ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون و چهار درصد بین ۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است. این آمار نشان می‌دهد که حدود نزدیک به ۷۵ درصد از طلافروشان مالیات بین صفر تا ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند و تنها ۲۵ درصد از طلافروش مالیاتی بین ۱۵ تا ۶۰۰ میلیون تومان به صورت سالانه واریز می‌کنند.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.