منو کاربری

ایرانی‌ها-چقدر-خانه-در-ترکیه-خریدند؟
کد خبر 371184 ۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۱:۴۲ حدود چهار درصد کل خانه‌های فروخته شده ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ توسط اتباع خارجی خریداری شده است. به گزارش مرکز آمار ترکیه، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد کل خانه های فروخته شده در ترکیه معادل ۵۰۵هزار و ۷۹۶ واحد... کد خبر 371184 ۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۱:۴۲ حدود چهار درصد کل خانه‌های فروخته شده ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ توسط اتباع خارجی خریداری شده است. به گزارش مرکز آمار ترکیه، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، تعداد کل خانه های فروخته شده در ترکیه معادل ۵۰۵هزار و ۷۹۶ واحد بوده است که از این تعداد، ۱۹هزار و ۹۵۲ واحد خانه توسط اتباع خارجی خریداری شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بین شهرهای مختلف ترکیه، اتباع خارجی بیشتر از هر شهر دیگری در استانبول خانه خریده اند: ۹۹۰۳ خانه در استانبول طی نیمه نخست سال توسط خارجی‌ها خریداری شده است و پس از این شهر، آنتالیا با ۴۰۹۳ واحد و آنکارا با ۱۱۱۱ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند. طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، اتباع عراقی، روسی، عربستانی و افغانستانی بیشترین میزان خرید خانه در ترکیه طی شش ماهه نخست امسال را داشته اند. یک معامله گر مسکن ترک گفت: با هدفمند شدن جذب سرمایه خارجی از طریق خرید مسکن، ترکیه به یک بازار مطلوب برای خارجی‌ها تبدیل شده است. آمارها نیز این مساله را تایید می‌کنند که شمار خارجی هایی که وارد بازار مسکن شده اند روز به روز در حال افزایش است. به گفته این مرکز، در ماه ژوئن ۶۱هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی در ترکیه فروخته شده است که از این بین، ۱۶.۴ درصد کل معاملات در استانبول صورت گرفته است. در این ماه ۲۶۸۹ واحد مسکونی به خارجی ها فروخته شده است که در مقایسه با ژوئن سال قبل ۳۰.۵ درصد بیشتر شده است. اتباع عراقی با خرید ۴۲۹ خانه بزرگ ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده اند و ایرانی ها با ۴۱۵ واحد، روس ها با ۱۹۰ واحد، آلمانی‌ها با ۱۲۶ واحد، انگلیسی‌ها با ۱۱۳ واحد و کویتی‌ها با ۱۱۲ واحد به ترتیب دومین تا ششمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند. طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون خرید خانه توسط خارجی ها رونق زیادی گرفته است. در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در ترکیه ۱۵۰هزار دلار است.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.