منو کاربری
به گزارش اقتصادآنلاین، رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی، بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری شده و به دلیل سرعت و دقت بیشتر در تایید هویت در مقایسه با روش های سنتی، به ویژه در زمینه های مانند تجارت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و ارائه... به گزارش اقتصادآنلاین، رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی، بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری شده و به دلیل سرعت و دقت بیشتر در تایید هویت در مقایسه با روش های سنتی، به ویژه در زمینه های مانند تجارت الکترونیک، بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات اینترنتی موجب ارائه خدمات آسان تر و سریعتر به متقاضیان شده است.به گفته وی ، این امر باعث کاهش عملیات های دستی و اشتباهات انسانی و افزایش امنیت در فرآیند شناسایی متقاضیان می شود. سازمان ثبت احوال در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با توسعه دولت الکترونیک خدمات هویتی را به صورت برخط ارایه نماید. این سازمان وظیفه هایی مانند ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت برای شهروندان خارجه و تنظیم دفترهای ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسنایی ملی و جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن را بر عهده دارد. برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟ روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند. با توجه به تأکید سازمان ثبت احوال بر تعویض شناسنامه‌های قدیمی، همه ما که شناسنامه جلد قرمز داریم، باید برای تعویض شناسنامه هرچه زودتر اقدام کنیم. البته که اجباری وجود ندارد، اما بهتر است شناسنامه جدید داشته باشید تا یک‌وقت جایی به مشکل برنخورید. اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، این مطلب برای شماست. روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند. ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود. این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد. ۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید. ۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود.اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود. ۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دعوت به نظرسنجی

کاربر گرامی در صورت تمایل با مراجعه به بخش نظر سنجی و تکمیل فرم ها ما را در تعیین سطح رضایت مشتریان و متقاضیان خدمات خود، یاری بفرمایید.

بی‌تردید نتایج ارزشمند این نظرسنجی می‌تواند در ارتقای سطح کیفی خدمات شرکت عمران مسکن اصفهان و تامین رضایت بیش از پیش مشتریان بسیار موثر و کارساز باشد.

شرکت در نظر سنجی


امیدواریم با ارایه خدماتی شایسته بتوانیم همواره رضایت شما مشتریان عزیز را به دست آوریم.